Faktem jest, że SuperB pierwotnie powstał jako rodzaj premium. Dla tych, którzy naprawdę chcą Audi A6 lub Passat, ale bardziej praktyczni podchodzą do zakupu samochodu. Producent starał się jednak, aby części były lepszej jakości, a co za tym idzie, bardziej nietypowe i droższe. Poza tym jednoplatformowe gry również nie miały prostych szczegółów. I tak się złożyło, że ewolucja wycieraczek w SuperB poszła tą samą drogą, co w modelach Audi A6, Volkswagen Passat.
W latach 2001-2004 Skoda Superb korzystała z przednich wycieraczek montowanych bocznie o średnicy 530 mm. W latach 2004-2008 mocowanie zostało uproszczone i zastąpione zwykłym haczykiem, ale rozmiary uległy zmianie - 530 mm i 500 mm. Od 2008 roku w generacjach Superb 2 zaczęto już stosować mocowanie na guziki, a rozmiary szczotek to 600 mm i 450 mm. Pojawiło się także kombi, z tyłu zamontowano wycieraczkę 400 mm. Nawiasem mówiąc, zaczęto go używać bez zmian w Superbie trzeciej generacji. Ale przed trzecią Superbą mocowanie już się zmieniło, na wąski przycisk (przycisk VAG).