Octavia to najpopularniejsza Skoda. Nie ma w tym nic dziwnego, bo to bardzo praktyczne auto z dużym bagażnikiem, nawet z tyłu liftbacka. Nie trzeba dodawać, że kombi ma jeszcze większą przestronność? Jednocześnie cena Octvii jest często niższa niż u konkurencji, a dla lubiących szybką jazdę dostępne są modyfikacje sportowe i z napędem na wszystkie koła. Od 1996 roku wypuszczono już 4 generacje Skody Octavii, nie licząc liftingów. W tym czasie zmieniły się także wycieraczki w Octavii, ich mocowania i rozmiary.
Wycieraczki w pierwszej Octavii (nazywanej też A4 lub Tour) montowano z przodu tak samo jak w pierwszej Fabii - 530 i 475 mm pod hakiem. Ale z tyłu różniły się w zależności od budowy ciała. W liftbacku (Tour) z tyłu znajduje się oryginalna wycieraczka 400 mm, a w Octavia 1 kombi uniwersalna wycieraczka 350 mm.
Wycieraczki do Octavii 2 i Octavii 2 kombi (zwanej także Octavią A5 / A6) były takie same z przodu i z tyłu. Od 2004 do 2013 roku były to 600 i 475 mm z przodu pod bocznym mocowaniem oraz 400 mm plastikowe pióro wycieraczki z tyłu.
Pióra wycieraczek Octavia 3 (A7), łącznie z liftingiem, nadwoziem Octavii 3 kombi i po liftingu, są takie same z przodu: 600 i 475 mm dla wąskiego przycisku (przycisk VAG). Nawiasem mówiąc, 4. Octavia ma te same przednie wycieraczki. Z tyłu, w 3. i 4. generacji, w nadwoziu liftbacka zamontowana jest plastikowa szczotka o średnicy 400 mm. Ale w nadwoziu kombi 3. generacji tylna szczotka ma 380 mm, a 4. - 330 mm.