I chociaż wiele zależy od marki, kontroli jakości i kraju pochodzenia, wycieraczki nadal różnią się przede wszystkim cechami konstrukcyjnymi i mogą mieć jeden z następujących współczynników kształtu:
W większości przypadków wycieraczki dobierane są zgodnie ze współczynnikiem kształtu, zwłaszcza jeśli w samochodzie zastosowano jedno z typowych mocowań. I dopiero potem zwracają się do innych szczegółów: producentów wycieraczek, kraju pochodzenia, ceny.
Wycieraczki ramowe (wycieraczki). Klasyczne wycieraczki. Teraz są już uważane za przestarzałe pod względem moralnym, ale wielu kierowców „starej szkoły” woli wycieraczki w ramkach. Ich konstrukcja jest niezwykle prosta: ma metalową obudowę, ma mocowanie (z reguły jest to zwykły haczyk, ale ostatnio pojawiły się też modele z wymiennymi zapięciami), a na ramieniu zamocowana jest gumka o określonym rozmiarze. spód.
Takich pędzli nie można nazwać praktycznymi, ponieważ nie zawsze przylegają ściśle do szkła, mają mierne właściwości aerodynamiczne (mogą hałasować przy dużych prędkościach), a ponadto zimą woda zamarza w szczelinach obudowy, co może być bardzo trudne do czyszczenia. Są jednak samochody, w których zaleca się stosowanie wyłącznie wycieraczek ramowych: są to samochody z równymi, nie zakrzywionymi szybami, zwłaszcza klasyczne SUV-y. Ponadto niektóre oryginalne szczotki są nadal produkowane w obudowie wycieraczki ramowej.
Wycieraczki bezramowe (płaskie) (wycieraczki). Najpopularniejsze obecnie wycieraczki samochodowe. Łatwy w produkcji, łatwy w użyciu, trwały i niezawodny. Wielu producentów wycieraczek rezygnuje już z wycieraczek ramowych na rzecz wycieraczek płaskich lub wycieraczek bezramowych w zwykłym tego słowa znaczeniu. Czasami nazywane są wycieraczkami gumowymi lub wycieraczkami gumowymi.
Wycieraczki bezramowe. Prawie wszystkie wycieraczki bezramowe wykonane są według tej samej zasady. Jest to metalowa lub plastikowa podstawa pokryta gumą (gumą), często ze zdejmowanym mocowaniem pośrodku. Taśma wycieraczki jest przymocowana od dołu. Właściwie wszystko. Ten współczynnik kształtu charakteryzuje się dobrymi właściwościami aerodynamicznymi i brakiem hałasu podczas pracy. Zimą łatwo je oczyścić ze śniegu i lodu. Niektóre modele wycieraczek bezramowych dodatkowo mocują gumę na krawędziach za pomocą specjalnych plastikowych podkładek. W budżetowych modelach szczotek podkładki te są pokryte gumową osłoną.
Jedną z odmian szczotek bezramowych są wycieraczki płaskie. Są nieco tańsze w produkcji, ze względu na fakt, że w konstrukcji zastosowano mniej gumy. Ale tylko w tym przypadku sama guma wycieraczki jest identyczna. Umocowano go na metalowej płytce, która od góry pokryta jest niewielką warstwą gumy. Krótko mówiąc, jedyną różnicą jest to, że płaskie wycieraczki nie wyglądają tak fajnie. Funkcjonalnie nie są ani gorsze, ani lepsze.
Wycieraczki hybrydowe (wycieraczki). Bardzo popularne w Japonii wycieraczki hybrydowe montowane są w japońskich samochodach prosto z linii montażowej. Powszechnie przyjmuje się, że są to jedne z najbardziej niezawodnych wycieraczek. Faktycznie tak jest: ich obudowa jest na tyle dobra, że gumka może zawieść częściej, niż w obudowie pojawi się np. luz czy uszkodzenie mechaniczne.
Wycieraczki hybrydowe. „Hybrydy” słyną nie tylko ze swojej wytrzymałości konstrukcyjnej, ale także z łatwości użytkowania zimą, a także dobrych właściwości aerodynamicznych. Dzięki temu prawie nie hałasują i łatwo je wyczyścić skrobaczką do lodu lub szczotką zimową. Z założenia są one wykonane w następujący sposób: za podstawę przyjmuje się klasyczną wycieraczkę do ram, która jest już szczelnie zamknięta metalową lub plastikową obudową, która całkowicie powtarza swój kształt. Zwiększa to ciężar pędzla, a co za tym idzie szczelność dopasowania do szkła. Wycieraczki te nie są zalecane do pojazdów o mocnej krzywiźnie szyby przedniej.
Wycieraczki zimowe (wycieraczki). Dla krajów o zimnym klimacie marketerzy opracowali specjalnie tak zwane wycieraczki zimowe. Robią wrażenie i aż chce się je kupić, gdy tylko spadnie śnieg. Jednak w rzeczywistości jest to nic innego jak chwyt marketingowy. Takie szczotki fatalnie sprawdzają się w okresie letnim, a często używa się do nich kiepskiej jakości gumy, która po prostu nie znosi ciepłej pory roku. Przykładowo jeśli Trico ICE to także wycieraczki „zimowe” – są to wycieraczki bezramowe do ultra niskich temperatur. Ten sam Champion Winter to prowokacyjny pędzel na zewnątrz, który nigdy nie dorównał latem tym, którzy kupili go zimą.
Głośne, nieporęczne i niezgrabne – tak można scharakteryzować wycieraczki zimowe. Co zrobili marketerzy: zmusili inżynierów do wymyślenia sposobu na usunięcie lodu ze szczotki jednym ruchem ręki. W rezultacie otrzymano szczotkę ramową, zapakowaną w obudowę wykonaną z miękkiej gumy. Naprawdę można w niego uderzyć raz lub dobrze nim potrząsnąć, a lód natychmiast spadnie za woźnego. Doprowadziło to jednak do tego, że wycieraczki zimowe są bardzo głośne i mają po prostu okropne właściwości aerodynamiczne. Ze względu na duży wiatr zaczynają skrzypieć już przy prędkości 50 km/h. Sama miękka obudowa często ulega rozdarciu i oprócz estetycznego horroru może zarysować przednią szybę.
Wycieraczki tylne (wycieraczki)
Z tyłu najczęściej stosuje się oryginalne plastikowe lub ramowe pióra wycieraczek. Jeśli na tylnej szybie zastosowano mocowanie hakowe, może to być również bezramowa wycieraczka tylna. Zwykle trudno je znaleźć, ale my wiemy, jak znaleźć tylną wycieraczkę.
Wycieraczki tylne. Z założenia tylne wycieraczki są identyczne ze szczotkami w ramie. Istota oryginalnych plastikowych wycieraczek tylnych jest taka sama jak wycieraczek ramowych, ale korpus wykonany jest z tworzywa sztucznego. Wycieraczki te są używane rzadziej niż przednie i znajdują się z tyłu, dlatego właściwości aerodynamiczne tylnej szczotki nie są tak ważne. Producenci wycieraczek starają się o jakość. Ich koszt jest zwykle wysoki.
Oryginalne wycieraczki szyby przedniej (wycieraczki)
Osobno warto podkreślić oryginalne wycieraczki. Niektórzy producenci samochodów, którzy chcą zarobić duże pieniądze na materiałach eksploatacyjnych, wymyślają oryginalne mocowania wycieraczek. Znalezienie kompatybilnych szczotek do takich samochodów może być bardzo trudne. Ale często kompatybilne szczotki pojawiają się za sześć miesięcy lub rok, gdy samochód po raz pierwszy zjeżdża z linii montażowej.
Zdarzają się (bardzo często) przypadki, gdy mocowania wycieraczek są standardowe, ale producent samochodów oferuje wycieraczki oryginalne. Na przykład możesz zobaczyć dwa różne zestawy BOSCH lub Denso, kompatybilne i oryginalne. To dokładnie te same wycieraczki, tyle że na „oryginale” widać logo samochodu powiedzmy BMW czy Audi. Ale cena „oryginału” będzie dwa do trzech razy wyższa. Czy warto dopłacić za pudełko z logo? Nie jesteśmy pewni. Dlatego w takich przypadkach oferujemy analogi o dokładnie takim samym wyglądzie i jakości.
Jakie więc są najlepsze wycieraczki?
Nie ma jednoznacznej recepty na wybór najlepszych wycieraczek – każdy wybiera je w oparciu o swoje preferencje dotyczące projektu, marki i kraju pochodzenia. W większości przypadków mówimy kupującym, że najlepsze wycieraczki są hybrydowe i bezramowe. Wyjaśniamy, na czym polegają różnice, polecamy konkretny model do konkretnego samochodu, kierując się ugięciem szyby i warunkami eksploatacji.
Ostatnio coraz rzadziej polecamy szczotki ramkowe, wszak to już przestarzała konstrukcja. Wtedy kupujący dokonuje już wyboru na podstawie ceny. Generalnie w asortymencie naszego sklepu internetowego nie ma złych pędzli, każdy model zaprezentowany na wystawie internetowej może służyć od 6 do 18 miesięcy w zależności od warunków eksploatacji.